Min helg, bästa på länge!

Hej hej hallå! Nu får ni ursäkta mig för dålig uppdatering, ännu en gång.. Men jag har faktiskt inte haft tid! Det har varit fullt upp i princip hela tiden. Tänkte berätta lite om min alldeles perfekta helg :)

Fredag: Dagen började med sol och jag låg ute i trädgården och stekte. Efter någon timme tröttnade jag och bestämde mig för att åka ner till Kista och shoppa, vilket jag också gjorde. Inhandlade bl.a. en skjorta, en klänning och ett linne. När jag kände mig klar träffade jag Micke och Mattias, vi gick hem till Micke som bor i Kista och de lagade mat. Sedan slappade vi lite, glodde på tv och de shotade jäger. När de bestämde sig för att dra ut på krogen åkte jag hem till mig och 20 min senare kom Linn förbi direkt från jobbet. Vi satt och snackade lite om massa som hänt sedan bestämmer vi oss för att åka på förkrök/fest i Väsby hemma hos Fredrik. Vi gör oss i ordning och sedan tar vi moppen hem till Emanuel där vi ska hämta en hjälm åt mig men när vi var på väg till honom så mötte vi på polisen. Linn la gasen i botten och moppen hoppade över två trottoarkanter, sjukt! Vi kom iaf till honom, hämtade hjälmen och rörde oss mot väsby.
När vi ska svänga in på Smedsgärdsskolans skolgård så kör Linn in i en sten med sidan på moppen och den välter. Linn klämmer knät mellan moppen och stenen och jag klämmer min fot och jag kan säga att den fortfarande är svullen.. Haha men vi bara skrattade och åkte och mötte dem andra.
Vi var hemma hos fredrik och hade trevligt sedan runt klockan 1-2 bestämde vi oss för att dra vidare, vilket vi senare kom på att vi inte skulle ha gjort. Festen vi kom till var inte rolig, alla satt i en soffa och det var en trång liten etta. Vi gick in sen gick vi ut igen. Jag tog en taxi hem runt klockan halv 3 och var hemma runt 3. Inte särskilt kul eftersom jag började jobba klockan 10 dagen efter.. -.-


Lördag: Jag vaknade tidigt och var jävligt trött! Började jobba klockan 10 och slutade klockan 16. Därefter var det bara att skynda sig hem och göra sig i ordning för det var bestämt att jag, jessica och maria skulle till min kära vän Marco som bor i Segeltorp, vilket ligger vid fruängen. Där var vi runt klockan 7 och vi grillade, drack och skämtade. Det var trevligt men klockan 10 ville vi dra någon annanstans så vi drog till en fest i Huddinge, som förövrigt sög hårt. Varken jag, jessica eller maria tyckte vi riktigt "passade in". Det var typ hippies, ravare och pundare. Alla satt typ och rökte på och var hur fulla som helst. Vi fick skjuts av Harris till Stuvsta pendeltågs station, när vi är där ser vi tåget rulla in på stationen så vi löper och fyfan vilket känsla det är när man hinner! Vi är hemma tidigt, redan halv 12. Runt klockan 12 ringer Niklas och säger att vi ska komma till honom så jag och jessica (som skulle sova hos mig) tog min cykel till honom. Där är Niklas, Jerry, Peter och Simon. Vi satt och kollade på tv ett tag sedan bestämde vi oss för att dra hem för jag var trött och skulle upp och jobba även på söndagen.


Söndag: Jobbar igen mellan klockan 10 och 16. Hemma hos Niklas kvällen innan pratade vi om att dra in till Grönan på kvällen eftersom Simon inte bor här i Stockholm och de ville se honom åka frittfall.
När jag slutat var jag iaf hur trött som helst och höll på och somna på bussen när jag får ett sms från Jerry och frågar om jag ska med på Grönan. Då svarade jag att jag var jättetrött och blabla då skickade Niklas sms och sa att dem väntat på mig i stan så då kände jag mig nästan tvungen att åka med. Men det var ingenting jag ångrade sen, jag hade hur kul som helst! Det var samma personer då, alltså Jerry, Niklas, Peter, jag och Simon. Simon och Niklas lillesyrror var också där med en kompis och dom träffade vi lite då och då.
Däremot var det ett sjukt uppträdande där som vi stod och kollade på.. Det var en man som gick på lina typ 10 m över marken. Han inte bara gick, han cyklade, satt på en stol och hade en tjej på axlarna när han gick på den där jävla linan.. Helt sjukt. Sen gjorde han även massa konstiga grejer på stora scenens tak i någon jävla grej. Jag tror jag var mer nervös än vad han var när han var där uppe!
Grönan stängde iaf klockan 10 så vi började röra oss hemåt då och dem skulle hem till Nikke och dricka, jag sa först att jag skulle med men ångrade mig när jag kom hem för jag var så satans trött. Tyvärr så satt jag uppe vid datan till typ klockan 1 så det blev inte så tidig sömn den dagen heller.
Uppträdandet

Jerry och Simon hade kul med sockervadd..


Måndag: Även måndag jobbade jag, tro det eller ej! Jag jobbade 11-19. När jag slutat så var det till att skynda sig hem igen för att göra sig i ordning och ta cykeln till Niklas. Jag mötte jessica klockan 9 vid kummelby pizzeria sen åkte vi tillsammans. Hemma hos Niklas hittade vi Niklas såklart, Jerry, Peter, Simon och tvillingarna Chrippa och Alex. Kvällen var jävligt nice faktiskt, jag hade sjukt kul. Det kom småpojkar som var kompisar till Niklas och Simons lillesyrror, vi hade väldigt roligt med dem. Chrippa lurade i ena killen baksnus och bytte en 3,5a mot en Smirnoff Ice. Vi spelade Våghals nere i källaren och åt rött revbensspjäll. Jag hade helt klart trevligt!
När klockan var runt 3 så kändes det som om klockan var typ 12, jag var inte ett dugg trött och ville verkligen inte hem. Men eftersom jag jobbade dagen efter så fick det bli att röra sig hemåt och jag somnade faktiskt snabbt när jag väl låg i sängen. Jessica sov hos mig även i natt.

Idag: Idag har jag jobbat 11-19 och det har varit en riktigt seg dag med inte mycket kunder alls. Det har bara varit jag och sunken som jobbat idag så det var riktigt slappt men jag är ändå sjukt slutkörd så ikväll blir det film och somna tidigt!
Imorgon har jag tid på eastman institutet för röntgen av mina käkar, spännande!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0