en händelserik helg

Hej på er! Ursäkta för dålig uppdatering men har ej varit hemma sedan igår och nu är jag hemma hos micke i kista..
Igår åkte jag först hit hem till micke vid 5 tiden, vi snackade lite och satt och kollade på tv. Efter ett tag ringer Krille och frågar om vi vill med till La piazza som är en krog nere på kista torg, vi drar dit och dem dricker typ massa öl och jag käkade middag; pasta carbonara.. Vi sitter där ett tag och snackar, det var jag, micke, jimmy, krille, alex, robin och daniel. Senare på kvällen blir det tjaffs med mellan krille och ngn snubbe som han rykt ihop med tidigare och det blir typ kallabalik som hos morfar prosten. Nog om det, inte så kul att berätta om ett bråk.. Efteråt fixar killarna två flak öl och medan dem hämtade det så drog jag och micke hem till honom för att jag frös och skulle få låna ett par byxor. Det blev ett par baggyjeans men det var riktigt skönt med långbyxor, när vi varit hemma hos jag bytt om så drar vi ner till OK-macken och träffar resten.. Vi sitter där ett tag sen börjar vi röra oss hem mot Micke och fortsatte dricka där, vi fixade även i ordning vattenpipa osv.
Runt klockan 12 kom även Marcelo och hans kompis Fransisco förbi, kul att träffa den där jäveln Marcelo igen! :) För er som inte vet så gick jag i kunskapsskolan i kista förut och därifrån är nästan hela gänget; micke, jimmy, krille, jag och marcelo.. Old school reunion! haha
Senare drar jag och K hem till honom och slaggar där..

Idag vaknade vi runt klockan 11, vi chillar lite hemma hos honom och sen ringer han till St Görans sjukhus för hans vänstra hand var typ helt blå och det slutade med att han åkte in till akuten och jag drog hem till micke för att lämna tillbaka kläderna.. Nu på eftermiddagen ringde krille och sa att han fått gipsat handen för att han brutit en knoge och lillfingret. När jag väl var hos micke igen så kollade vi på tv och snackade, runt klockan 3 så tröttna vi så jag, micke och jimmy går till akalla och möter yurek sedan drar vi och spelar minigolf. Hur kul som helst! Även fast jag förlorade..
Efter det drog vi till akalla torget och jag käkade en calzone, den satt riktigt fint! Till slut så börjar jag och micke röra oss tillbaka mot kista för han skulle hem och käka.. Vi gick förbi mina gamla hemtrakter; trädgårdsstaden. Jag hälsade på min gamla granne och gick förbi linda och hälsade på henne och hennes mamma och pappa.
Nu har micke precis käkat klart, vet inte vad vi ska göra nu får se vad vi hittar på..

Imorgon har jag sovmorgon och börjar klockan 10.25 och det är min enda lektion.. Efter skolan hade jag och rosanna planerat att åka hem till mig och baka snickers till våran mentor :) Nu blev det här inlägget ganska långt, men så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0