All day, all night long!

Ja nu är jag hemma igen och försöker plugga in italienska glosorna som vi ska ha förhör på imorgon (?). Det är egentligen helt sjuka adjektiv, lixom vem behöver veta hur man säger "hotfull" eller "väluppfostrad" på italienska? men men.. sånt är livet :D
Imorgon har jag sovmorgon och det ska bli sååå skönt! inte så länge dock, börjar 10.25 men en liten är det i alla fall :)

Tänkte hoppa in i duschen alldeles strax och sen lägga mig i sängen och kolla på tv eller något. Men först kan jag lära er lite italienska glosor!

Bortskämd = Viziata
Blyg = Timido
Hotfull = Minaccioso
Stökig = Disordinata
Väluppfostrad = Ben educata
Modig = Coraggiosa
Farlig = Pericoloso
Våldsam = Violento
Solbränd = Abbronzato 
Penna = Matita
Skrivbok = Quaderno
Cool = Cartola
Bok = Libro
Moster = Zia
Farbror = Zio
Kusin = Cugina
Mormor = Nonna
Morfar = Nonno


Det var det, hoppas ni lärde er något nytt och vettigt nu gott folk! :D
Puss & kram skumbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0