Back to reality..

Nu är jag hemma efter en resa full av överraskningar! Planet landade klockan 5 i morse efter att ha varit 12 timmar försenat.. fy fan! Vi står och väntar på bussen utanför vårat hotell i fig tree bay, när bussen inte har kommit efter 25 minuter så ringer mamma till någon service disk och de säger att bussen är på väg. Kort därefter anländer bussen och 'äntligen' tänkte vi då.. En tjej stiger ut från bussen och är från fritidsresor, hon meddelar att planet är försenat och inte kommer att lyfta förens halv 9 samma kväll. När vi stog där var klockan kvart över 11, kul! De skjutsade i väg oss till något annat hotell längre ut på udden och där lämnade de oss. De bjöd förvisso på lunch, men den var långt ifrån god.. Förbannad som jag var så fick vi ett nytt besked; flyget skulle inte lyfta förens klockan 10 på kvällen.. "jaha okej, vad nu då?" där satt vi med våran packning och bara väntade. Jag tog några dopp i havet och solade lite grann, jag tog en tur på stan och när jag kommer tillbaka får vi ett nytt besked; flyget lyfter inte förens klockan kvart över 1 i natt. snacka om förbannad jag var! De fick bjuda oss på middag och middagen var väl bättre än lunchen men fortfarande inte bra.. Fy fan, har aldrig varit så lycklig när planet äntligen lyfte från Larnaca! Halleluja tänkte jag, äntligen på väg hem..

Vi kom i alla fall hem i morse halv 6 och jag var i säng kvart i 6, kvart i 7 ringer min väckarklocka för att gå upp till skolan. Jag var tvungen att gå eftersom vi hade redovisning i samhälle direkt på morgonen så det fanns inte så mkt att göra.. Jag fick i alla fall massa glada ansikten i skolan i morse när jag kom :) härligt!

Nu sitter jag här och har käkat en tallrik gröt. Efter skolan idag så åkte jag med Manne till sollentuna centrum och köpte en klänning och en tröja, riktiga fynd på Lindex
Idag lite senare ska jag träffa min fru, vi kanske drar till ug eller så tar vi det bara lugnt.. vet inte om jag pallar åka någonstans, kanske orkar ta en promenad eller något. Men en sak är säker; det blir till att sova tidigt ikväll! fy fan för fritidsresor och "tekniska fel".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0