upplevelse

Hej på er!

Idag har varit en seeeg dag må jag säga, men har suttit ute mkt och bara njutit av det sköna vädret.. :) Idag hade jag prov i historia, fick göra två olika så jag hoppas det går bra.. Fick reda på svenska betyget idag vilket var VG och våran underbara samhällslärare hade skrivit en dikt till klassen. Det var så sött! Älskar när lärare verkligen engagerar sig i eleverna :) Som tur är så är det även min mentor så henne kommer jag se mer utav dom kommande två åren! Efter samhällslektionen bestämde jag och rosanna att vi ska baka snickers till henne till avslutningen. Det kommer antagligen resultera i att vi äter upp halva själva men då får hon iaf andra halvan :)

Hemvägen från skolan var minst sagt en upplevelse. Det började med att bussen var försenad typ 5-10 min och det resulterade i att jag fick sitta och vänta 15-20 min på bussen i den stekande solen. När man väl kommer på bussen tycker man att den är full och stekande het! I sollentuna är det en hel klass med småttingar som ska kliva på.. Det blir ännu varmare.. Jag träffade Dan och vi satt och snackade lite, till sist så kom jag att tänka på att vi står kvar på sollentuna, då är det en jävla fullis och en (ursäkta uttrycket) turk som står och tjaffsar med busschaffisen om något.. Vi sitter längst bak så hör inte vad dom säger till varandra.. Efter ca 10 min så kommer vi iväg, med fullisen och hans kompanion men efter två busshållplatser börjar dom tjaffsa igen.. Fullisen står i dörren och kliver av och på hela tiden typ.. Vi står där ytterligare 10 min, till slut kommer vi iväg utan fullisen. När vi kommer till min busshållplats så verkar det vara något fel för vi stannar typ i korsningen vid kummelby och det är stopp i trafiken.. Då hade jag redan ställt mig vid dörren och jag stod där i nåra minuter och väntade på att han skulle öppna dörrarna och släppa av oss men icke sa nicke!
Han säger i mikrofonen att ja, nu har vi ett annat problem.. vi kommer inte framåt. Då skriker jag att han ska öppna dörrarna, tre gånger också, till slut gjorde han det men han kunde inte tänkt på det tidigare när det bara var typ 10m kvar till busshållplatsen? Min hemresa tog iaf ca 50 min - 1 timme.. Från rudbeck till kummelbyvägen som i vanliga fall tar 15 min.. Kul!

Nu är jag iaf hemma och käkar mellis, senare idag kanske jag ska med jerez när han ska tatuera sig hos en väninna.. Funderar på om jag också ska göra något? En prick typ? :D haha ne får se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0